
Christiaan, Bert, Zaïd, Patrick en Eddy komen kijken of ze iets willen doen in DRK. 

Van links naar rechts: Reebr, Abdullah & Sabir. Abdullah: "Het is gezellig, nooit ruzie, dat vind ik wel leuk. 
En je hebt rust en bedankt voor alles, mevrouw van DRK. Gr Abdullah p-sider."

Kaoutar bekijkt het boek met de eerste plannen van leerlingen, nadat DRK op school kwam. 

Yorick & Paul werken aan hun ideeën in DRK.

Rabiya (A), Vasfiye en Züleyha. Vasfiye: "Ik zou willen dat er bij De Ronde Kamer een beetje muziek kwam
en dat je ook muziek voor andere landen hebt en romantische muziek voor meisjes en jongens die elkaar 
leuk vinden! (love) Vasfiye."

Twee eersteklassers komen brainstormen over DRK.

Iris, Nieke, Roan, Züleyha en Demi in een fotoshoot. 

Choukayra & Laila (derdejaars): "De Ronde Kamer is leuk! Omdat je er verschillende dingen kan doen. 
Dat is leuk! En die danskamer was ook heel leuk. Er moeten nog meer activiteiten worden gegeven, zo-
als snoepkamer & make -up kamer voor de dames, een eetkamer met eetgerechten enzo." 
Foto gemaakt met Barbara's camera door Najoua in de Dress Designkamer. 
FOTOSHOOTS
in De Ronde Kamer
Fotoshoots, 2011-2012
Veel leerlingen stappen De Ronde Kamer
 binnen, meestal met een idee. Er worden
foto's gemaakt voor het projectverslag.
Steeds meer leerlingen laten zich fotogra-
feren, waardoor DRK bijna een fotostudio 
wordt. Later volgen alleen nog fotoshoots 
op verzoek, o.a. bij Halloween, Muziek-
Filmpje voor de Openingskamer Mooi Wark 

Mevrouw T. van Manen: "De Ronde 
Kamer vind ik een belangrijke toevoeging 
aan de school, omdat de leerlingen hun 
eigen ideeën kunnen uitvoeren. Ik kan 
opletten tijdens de grote pauze. En tips
 voor schoonmaken geven."

Leerlingen als Linda (links) en Chaimae
gaan graag op de foto en komen ook 
altijd kijken, maar zullen niet gauw zelf 
een DRK gaan uitvoeren. 
Chaimae: "Ik vind het altijd leuk om even
 te kijken wat er te doen is. Meestal is het 
ook heel creatief."
Linda: "Dat ze erop komen vind ik ook
 zoiets."
Chaimae: "Ja, dat vind ik ook apart."
Linda: "Met die Pink Ribbon bijvoor-
beeld…. en die kippen… dat je dat be-
denkt! En die schoenen…hoe kom je 
dáár dan aan?!"

Noura: "Toen ik DRK voor het eerst zag, 
toen dacht ik: "Ha, hoe is dit binnen en 
boven gekomen?" Ik vroeg het aan juf 
Barbara. Ze vertelde het me gelijk: ik 
vond het heel leuk om het te horen. 
Soms wordt het ook leuk om te zien wat 
 er binnen gebeurt. Groetjes Noura."

Reebr: "De Ronde Kamer is een leuke en
mooie kamer. Je kan er mooie dingen in 
doen zoals kunstwerken en foto’s van de 
kinderen ophangen. De Marrokaanse en
Turkse Kamer was heel leuk, vooral met 
je vrienden. En de Dansparty was ook 
gezellig met je vrienden."

Adrienne (zie haar zelfportret hierboven):
 "Ik heb aan juffrouw Barbara gevraagd of
ik haar Nikon camera mocht lenen om fo-
to’s te maken van mij en mijn vriendinnen, 
want ik vind het echt leuk om foto’s te ma-
ken. Mijn nicht in Aruba heeft er ook zo 
eentje, daarom kan ik goed foto’s maken. 
Ik vind De Ronde Kamer echt leuk, omdat
je zoveel dingen kan doen zoals foto’s 
maken, feest vieren, wat je wilt. Groetjes."

Suat heeft een t-shirt aan, met de tekst: 'Yellow is the new black'.

Een ouderejaars stapt DRK in voor een foto.

Alex: "We gingen mooie schetsen maken
en we hadden goeie ideeën. Mijn broer 
wou wel banken maken en er een sfeer 
van maken, maar de plannen gingen 
eerst niet door. En ik vind De Ronde Ka-
mer vet leuk en gezellig."

De broer van Alex (zie foto boven) zit in 
de bovenbouw Bouw (begin 2011) en 
wordt timmerman. Als DRK er net staat, 
vraagt Alex hem om de breedte van de 
deur van DRK op te meten, om te weten
 hoe breed de meubels kunnen worden.

Özgür (links): "Ik vind dat Barbara niet 
weg hoeft te gaan, want zonder haar
wordt het niet leuk. En als Barbara weg-
gaat, denk ik dat er ruzie komt. Zo van: 
"jij mag niet naar binnen" en de ander 
zegt daarna: "dat bepaal jij niet". En dan
 ontstaat er ruzie en ik vind ook dat er een 
docent aan De Ronde Kamer moet oplet-
ten. Mvg Özgür."
Anouar (rechts): "Ik vind De Ronde Kamer 
echt leuk en interessant, want de kinde-
ren kunnen hun eigen onderwerpen ver-
zinnen en gebruiken in De Ronde Kamer. 
(...) Ik hoop dat Barbara blijft."

Ayat & Chihan poseren in Dancing Room.

Anass, Aslam & Nabil.

Meneer van Garderen: "Leuk om te zien
 hoe de leerlingen op kunstzinnige creatie-
ve manier aan het werk zijn."