Foto: Maurice, Mardeen, Meneer de Leeuw, Kay, Jamie & Linda. Meneer de Leeuw: "In het kader van 
samen iets doen denk ik dat DRK een belangrijke toevoeging is. Zelf project bedenken, uitwerken, samen-
werken, presenteren. In overleg wil ik leerlingen begeleiden en afstaan. Organisatorisch kan ik helpen!"
     

 

 

   

 

 

 

   

 

 

   

Maurice (onder, met pet): "Ik vond het leuk in De Ronde Kamer als zombie voor HalloweenIk heb gepro-
beerd tegen iedereen wel gewoon te doen. Er waren wel een paar kinderen die ons gingen uitschelden enzo. 
Ik vind het ook leuk om te zien wat mensen doen in De Ronde Kamer. Je kon door De Ronde Kamer veel
dingen doen en je hebt bijna alle tijd om aan dit onderwerp te werken. Ik zou graag weer een onderwerp of
thema in De Ronde Kamer doen met hetzelfde groepje. Je kon ook mensen beter leren kennen en er achter
komen hoe mensen ergens op reageren. Ik vond het een leuk onderwerp. Ik vind het een leuk kunstwerk.
Ik zou graag vaker iets gaan doen met De Ronde Kamer. (...)"
    
Kay (boven, midden): "De eerste keer. dacht ik, wat kun je doen. Maar wat ik Jamie, Mardeen, Linda, Mau-
rice als onderwerp hadden was Halloween. Het was mega leuk! We hadden heel veel docenten/kinderen 
laten schrikken en we hadden lenzen gekocht. We wouden wit, alleen die waren er niet meer. Dus we had-
den blauw/groen. Het was heel moeilijk voor ons om de lenzen in te doen, maar het was ons gelukt. Maar we
werden wel door een paar mensen uitgescholden. Wij hadden gewoon lol daar gaat het om. Volgens mij wa-
ren ze gewoon jaloers. We hadden ook een horrorfilm gekeken op nufilmskijken. Hopelijk maken de andere
kinderen ook een heeeeel leuk onderwerp met de beste docent van De Ronde Kamer. 
Van Kay                    lol                    whawhawhaha                    boeoeoeoeoe                    happy halloween"
     
Zainab poseert met de poster van Halloween, gemaakt door Kay.
    

 

  

 

 

   

 

 

 

 

 

HALLOWEEN

in De Ronde Kamer
 
Halloween, 2011 
Jamie (foto onder): "Ik vond het heel
leuk met Kay, Mardeen, Maurice en Lin-
da in De Ronde Kamer. We gingen elkaar
schminken en nepbloed opdoen. En len-
zen in! Alleen Maurice was zijn lens kwijt-
geraakt… maar verder was het wel leuk.
We wilden ook een fotoshoot. Toen gin-
gen we steeds heel eng op de foto. Haha
was een topdag!"
Mardeen: "Het was superleuk en gezellig.
Het was echt een leuk gezellig dagje. En
Linda ging ons schminken en toen deed
zij ook mee. Het was echt top met Linda,
Maurice, Jamie en Kay. En we leerden ook
dat we samen moesten werken."
     
Foto boven: Sinem en onder: Jamila.
  
Jamila (foto's hierboven): "Toen ik bene-
den op de trap zat, kwam mijn vriendin
naar mij toe en zei: "je kunt je laten
schminken!" Ik  zei "okee?" Toen ging ik
even kijken. Ik werd verlegen, want die 
zei: "kom binnen". Wij liepen weg. In de
volgende pauze kwamen ze terug. Toen
zei ik "okee, ik doe het". Toen werden er
telkens foto's gemaakt. Ik was zenuwach-
tig: we liepen de klas in en ik liet meneer
van Zetten schrikken. Toen lachte ik. In
de klas was iedereen verbaasd en maak-
ten ze opmerkingen. Ik lette er niet op.
Ik liet mensen schikken en er werden fo-
to's van mij gemaakt: ze waren wel cool."
   
Eersteklassers Sinem, Jamila en Rabiya
komen in de pauze binnen om zich te
laten schminken. Rabiya: "Ik vond dat
schminken wel een heel goed idee. Toen
ik geschminkt was, keek iedereen me raar
& vies aan, maar sommigen zeiden wel dat
het heel cool was en dat ze het ook wou-
den, maar mij maakte het eigenlijk niet uit 
wat ze ervan vonden!"